Stan epidemiczny szybko zweryfikował na jakim etapie są w Polsce przedsiębiorstwa, jeśli chodzi o implementacje systemów informatycznych. Z dnia na dzień pracownicy z biur przenieśli się do domów, a firmy musiały zapewnić pracownikom możliwość wykonywania obowiązków zdalnie. Jedną z podstawowych obszarów funkcjonowania była księgowość. Uściślając brak digitalizacji księgowości. Wszystkie obowiązki finansowo-podatkowe musiały być wypełniane poza siedzibą firmy. Pandemia przyśpieszyła potrzebę automatyzacji obowiązków księgowych. Tym bardziej, że sytuacja nadal nie jest stabilna, a firmy przygotowują i wdrażają funkcjonalności, które pracę zdalną zapewnią wszystkim.

Warto wykorzystać system klasy Workflow w celu pełnej digitalizacji procesów finansowo-księgowych. Natomiast, aby zapewnić automatyzację, przedsiębiorstwo może skorzystać z technologii OCR, która wzbogaci funkcjonalności systemu do elektronicznego obiegu dokumentów. System Plus Workflow spełni wymagania nawet najbardziej wymagających konsumentów. U większości Naszych klientów właśnie procesy związane z księgowością były priorytetem oraz pierwszym elementem, który został zautomatyzowany dzięki Plus Workflow.

Platforma służy do przeniesienia obowiązków powtarzalnych i manualnych z pracownika na system EOD. Dzięki temu pracownicy działów księgowych mogą skoncentrować się na pracy wymagającej specjalistycznej wiedzy, jak analizowanie, raportowanie czy przygotowywanie strategii. A dodatkowymi korzyściami będą wyeliminowanie pomyłek oraz podniesienie bezpieczeństwa w obszarze podatkowym.

Czy są obszary, których nie należy lub nie sposób automatyzować? Z reguły nie automatyzuje się procesów niepowtarzalnych, wykonywanych ad hoc oraz tych na małą skalę. W obrębie księgowości najczęściej digitalizujemy obszary związane z:

  1. Zakupami – od wystawienia zapotrzebowania po jego zamówienie i połączenie z fakturami;
  2. Rozliczeniami – cały proces akceptacji faktury, zobowiązania finansowe, rozliczanie kosztów oraz wydatków służbowych;
  3. Księgowaniem – automatyczne księgowanie, zamknięcie miesiąca, podatki;
  4. Raportowaniem – raporty finansowe, analizowanie kosztów;
  5. Pełną kontrolą wewnątrzorganizacyjną – ciągły wgląd w procesy, zadania, rozliczenia, raporty z dowolnego miejsca.

Aby przygotować się do wdrożenia należy cały proces podzielić na etapy. Zdiagnozować źródła nieefektywności i rozpocząć ich analizę. Traktować cały ten czas nie jako rewolucję lecz początek zmian w procesie transformacji cyfrowej. Każdy proces można zautomatyzować, nie ma procesów zbyt złożonych. Wszystko polega na odpowiedniej analizie i przedstawieniu procesu jako szeregu czynności wykonywanych przez kolejne osoby. Często takie czynności należy zoptymalizować, aby następnie odpowiednio zamodelować ich strukturę w systemie. W tym przypadku sprawdzą się Nasi poświadczeni analitycy, którzy pomogą w doborze odpowiednich kroków i zaplanują wraz z klientem najbardziej optymalne rozwiązanie, aby inwestycja przyniosła wymierne korzyści.

Chcesz z nami porozmawiać o optymalizacji procesów księgowych? Zapraszamy do kontaktu, chętnie odpowiemy na nurtujące pytania i rozwiejemy wątpliwości: +48 661 071 068, +48 667 101 722, +48 (61) 8200-449, sprzedaz@suncode.pl.