Popis elektroniczny to dziś niezbędne narzędzie pracy. Przesyłanie dokumentów w formie papierowej powoli odchodzi do lamusa, a faks to archaiczność. Jako producenci systemu do zarządzania oraz archiwizacji dokumentów w formie elektronicznej wiemy o tym najlepiej. Od tego roku nawet sprawozdania finansowe można przesyłać do urzędu jedynie w formie elektronicznej. Stąd popyt na nowe rozwiązania jak podpisy wirtualne.

Zapotrzebowanie na rynku w związku z podpisami wirtualnymi zyskuje na popularności. Podczas składania sprawozdań, podpisywania umów, potrafi znacznie zaoszczędzić czas. Fraza „podpis elektroniczny” była wyszukiwana w Google nawet do 100 tysięcy razy w miesiącu. Jest to niewątpliwie chwytliwy temat i poszukiwane rozwiązanie. Jako producent systemu BPM, który wpływa na digitalizację przedsiębiorstw przez wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów, również współpracujemy z dystrybutorami podpisów wirtualnych. Zawsze staramy się sprostać oczekiwaniom naszych klientów. Producenci tych rozwiązań to firmy, które cieszą się zaufaniem i dostarczają podpisy również kwalifikowane. Jako dodatkowe narzędzie do systemu Plus Workflow polecamy takie rozwiązanie, które idealnie sprawdzi się przy podpisywaniu elektronicznej dokumentacji.

Czym jest podpis elektroniczny?

Podpis elektroniczny inaczej nazywany podpisem cyfrowym jest sposobem na potwierdzenie i sprawdzenie autentyczności dokumentów opatrzonych tymże podpisem. W metodzie tej wykorzystuje się cyfrowe dane i matematyczne algorytmy, które posiadają zaszyfrowane informacje. Istotne przy tworzeniu podpisu jest zachowanie zasad bezpieczeństwa. W takim przypadku musimy zwrócić uwagę na urządzenia na jakich składa się podpis oraz przyporządkowanie podpisu tylko do jednej osoby. W związku z powyższym rozróżniamy dwa typy podpisów: zwykły podpis elektroniczny oraz bezpieczny certyfikowany. Wersja zwykła nie jest podpisem kwalifikowanym, gdyż nie posiada certyfikatu i wykorzystuje się go głównie przy przesyłaniu korespondencji elektronicznej. Natomiast podpis kwalifikowany, bezpieczny wykorzystywany jest przy podpisach w pismach sądowych, czy deklaracjach podatkowych.

Podpis złożony w formie elektronicznej ma taką samą moc prawną jak ten składany osobiście. Podpisu elektronicznego używa się najczęściej w sytuacji:

  • składania e-deklaracji w ZUS,
  • składania e-deklaracji podatkowych,
  • podpisywania umów handlowych, kontrahenckich,
  • akceptacji faktur elektronicznych,
  • akceptacji dokumentów HRowych,
  • składania dokumentów do urzędów tj. GIODO, CEIDG, KRS, urzędów administracji publicznej.

Dlaczego warto wybrać podpis elektroniczny?

Podpis cyfrowy zdecydowanie przyspiesza codzienne wykonywane czynności przez przedsiębiorcę. Ułatwia realizację zadań i spraw wymagających akceptacji w formie podpisu. Jeśli możemy wyeliminować czekanie w urzędowych kolejkach to jest to sytuacja pożądana przez wszystkich. Możemy wysyłać umowy, sprawozdania, czy składać oferty handlowe nie ruszając się z miejsca lub nie opuszczając własnego mieszkania. Wszystkie zadania związane z kadrami, kontrahentami i administracją można wykonać bez tracenia cennego czasu. Dodatkowym atutem jest oszczędność kosztów przeznaczonych na: papier, znaczki, koperty, tusz do drukarki oraz czas pracy administracji, która zajmuje się wysyłaniem listów z placówki pocztowej. Chętnie opowiemy o dostępnych rozwiązaniach do systemu BPM. Jeśli jesteś zainteresowany zapraszamy do kontaktu.