Integracja DocuSign z systemem Plus Workflow
Przedsiębiorstwa poszukują rozwiązań, aby sprawnie zarządzać firmą z domu. Poza wykorzystaniem systemu Plus Workflow do obiegu dokumentów oraz zarządzania procesami biznesowymi, dodatkową korzyścią może być integracja z DocuSign, platformą do składania e-podpisów. Każdy kto wybierze to narzędzie, będzie miał możliwość użycia podpisu elektronicznego wprost z systemu Plus Workflow oraz przesłania zaakceptowanego dokumentu do kontrahenta. Szybko, zdalnie i ekologicznie.
Podpis cyfrowy, został uregulowany ustawą z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym. Przyjęto w niej, że stanowi on alternatywę dla odręcznego podpisu, co w założeniu ułatwia zarówno obrót handlowy i cywilno-prawny, jak i umożliwia kontakt z organami administracji publicznej. Poza wiadomą, w tym momencie zaletą składania podpisu przez Internet, bez wychodzenia z domu, również czas poświęcony na akceptację dokumentów znacznie się skróci. Każdy podmiot, w tym samym czasie może się zapoznać z dokumentem. Podpisy składa się przez przesłanie dokumentu w procesie do kolejnych osób. Podpis cyfrowy to również bezpieczeństwo – zdecydowanie trudniej o podrobienie podpisu elektronicznego. Podpis cyfrowy wykorzystują urzędy jak ZUS czy urzędy skarbowe, co świadczy o wysokim bezpieczeństwie. Za oszczędnością czasu stoi również oszczędność pieniędzy. Nie ma konieczności drukowania dokumentów i wysyłania pocztą tradycyjną, wystarczy wybrać swój podpis z platformy DocuSign i opatrzyć nim pismo.
Jaki dokument można podpisać?
O tym jakie dokumenty mogą zostać podpisane przy wykorzystaniu e-podpisu, którą formę podpisu elektronicznego wykorzystać regulują przepisy prawa. Jakie więc dokumenty możemy podpisać w formie elektronicznej po integracji z DocuSign? Są nimi:
- Dokumenty kadrowe (wewnętrzne oraz dot. nawiązania współpracy) – między innymi:
- umowa zlecenie,
- umowa o pracę,
- przedwstępna umowa o pracę,
- umowa o pracę na okres próbny,
- list intencyjny,
- zakres obowiązków,
- regulamin pracy,
- umowa ubezpieczenia,
- protokół zdawczo-odbiorczy,
- PIT-11, PIT-40 i inne;
- Nieruchomości:
- umowa pośrednictwa najmu/sprzedaży,
- informacje o zmianach w opłatach,
- umowa najmu lokalu,
- przekazanie nieruchomości,
- umowa rezerwacji i inne;
- Umowy cywilne:
- pełnomocnictwo,
- umowa sprzedaży,
- umowa pożyczki,
- umowa leasingu,
- poręczenie i inne;
- Inne:
- umowa o zachowaniu poufności,
- umowa ubezpieczenia majątkowego,
- umowa ubezpieczenia osobowego,
- umowa spółki cywilnej,
- umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
Wraz z rozpowszechnianiem się narzędzia lista dokumentów ciągle się zwiększa. Przedstawiliśmy kategorie najczęściej wykorzystywanych.
Wykorzystanie w Plus Workflow
W systemie Plus Workflow, dzięki integracji DocuSign użytkownik może korzystać z podpisu cyfrowego bezpośrednio w systemie BPM. Dokument można podpisać bezpośrednio na formularzu w procesie, a nawet dodać do procesu, który już w systemie został utworzony. W danym procesie mamy możliwość podpisania kilku dokumentów jednocześnie. DocuSign użytkownik może również wykorzystać bez integracji z Plus Workflow. W takiej sytuacji dodaje dokument, dane kontrahenta, adresy mailowe i osoby do podpisu. Później zaakceptowany dokument wraca do użytkownika. Jeśli zainteresował Cię temat wykorzystania e-podpisu lub integracja z Plus Workflow, nie czekaj i skontaktuj się z nami. Chętnie przedstawimy możliwości zastosowania i zaprezentujemy narzędzie w praktyce. Zapraszamy!