Wnioski zakupowe oraz faktury kosztowe z Plus Workflow
System Plus Workflow jest kompleksowym narzędziem do optymalizowania procesów biznesowych w przedsiębiorstwach. Przedsięwzięcia realizowane przez Suncode obejmują m.in wdrożenie procesu obsługi wniosków zakupowych oraz proces faktur kosztowych. System wspomaga przedsiębiorstwa w zakresie obsługi oraz nadzoru wydatków związanych z prowadzeniem działalności.
Plus Workflow pozwala
uprawnionemu pracownikowi na zgłaszanie zapotrzebowań na dokonanie zakupów
określonych dóbr lub wykonanie usług. Proces zapotrzebowań rozpoczyna etap,
którego realizatorem jest użytkownik wnioskujący o zakup. Pracownik ten jest
zobowiązany do wypełnienia formularza zamówienia. Po jego wypełnieniu i
rejestracji zapotrzebowania, trafia ono do akceptacji bezpośredniego
przełożonego osoby składającej zapotrzebowanie.
Celem tego etapu jest sprawdzenie wniosku, a
następnie jego akceptacja lub odrzucenie. Przełożony może też cofnąć wniosek do
osoby, która go złożyła lub przesłać do konsultacji. Po uzyskaniu wszystkich
wymaganych akceptacji, system przekazuje proces do odpowiednich osób
odpowiedzialnych za dokonanie zakupu. Osoba odpowiedzialna za realizację
zakupów, po otrzymaniu powiadomienia o akceptacji wniosku o zakup, dokonuje
przyjęcia zamówienia. Na formularzu, który ma do wglądu, widoczne są wszystkie
pola wcześniej uzupełnione przez osobę składającą wniosek o zakup. Po dokonaniu
weryfikacji danych, osoba realizująca ten etap dokonuje zakupu zamówionych
produktów u dostawcy wskazanego na formularzu procesu. W konsekwencji osoba,
która składała wniosek o zakup, dokonuje potwierdzenia odbioru zamówionych
produktów.
Proces akceptacji faktur rozpoczyna etap,
którego realizatorem jest użytkownik rejestrujący dokument kosztowy. Jego
zadaniem jest rejestracja dokumentów w systemie elektronicznego obiegu
dokumentów. W tym celu użytkownik zobowiązany jest do wypełnienia formularza
rejestracji dokumentu, czyli uzupełnienia pól formatki. Opis merytoryczny
faktury realizowany jest przez osobę wskazaną w trakcie rejestracji faktury.
Użytkownik realizujący ten etap otrzymuje powiadomienie o nadejściu nowego
zadania. W skrzynce zadań użytkownika znajduje się lista faktur, które oczekują
na opis merytoryczny. Po wyborze odpowiedniego zadania uruchamiany jest
formularz opisu merytorycznego z osadzonym obrazem faktury. Opisana faktura
jest przekazywana przez system Plus Workflow do akceptacji przełożonego osoby
opisującej fakturę. System posługuje się zdefiniowaną strukturą organizacyjną
przekazując fakturę do kolejnych stopni akceptacji. Gdy faktura otrzyma
akceptację przełożonego osoby ją opisującej, system automatycznie przekaże ją
do kolejnego stopnia akceptacji. Faktura po przejściu całej wymaganej drogi
akceptacji jest przesyłana przez systemem do ostatniego etapu, czyli akceptacji
księgowej faktury. Na tym etapie, pracownik działu księgowości ma za zadanie
zapoznać się z informacjami dotyczącymi faktury, zweryfikować dokonanej
dekretacji, a następnie określić jej status płatności.
Dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwa
charakteryzują się indywidualnym podejściem do każdego swojego Klienta.
Korzystając z najnowocześniejszych procesów technologicznych i biznesowych,
które oferuje system Plus Workflow, są w stanie zapewnić swoim Odbiorcom
najwyższą jakość oferowanych usług.