Proces akceptacji wzorów opakowań w Millano
Millano to producent m.in.: czekolady, cukierków czy bombonierek z wieloletnim doświadczeniem. Przez 35 lat działalności firma zdobyła szerokie doświadczenie produkcyjne oraz dopracowała do perfekcji wytwarzanie niepowtarzalnych kompozycji smakowych. Produkty Millano są eksportowane do ponad 50 krajów w tym USA, Wielkiej Brytanii, Chin, Japonii, Australii, Belgii czy Meksyku. Millano Group w swoim portfolio posiada takie marki jak: Baron Excellent, Pomorzanka, Hibbi, Elitchoco. Tym samym Millano to największy producent i dostawca produktów sygnowanych logotypami największych sieci handlowych w kraju i zagranicą.
Przez wzgląd na produkcję
wyrobów czekoladowych dla swoich klientów, Millano wyjątkowo dba o jakość
produktów i efektywność współpracy ze swoimi kontrahentami. By usprawnić proces
akceptacji wzoru opakowania słodyczy dla klientów Millano, spółka ta
zdecydowała się na współpracę z Suncode w celu odzwierciedlenia tego procesu w
formie elektronicznej, a w efekcie dalszego usprawnienia współpracy z
klientami.
Proces akceptacji wzoru opakowania jest procesem
złożonym, który jeśli nie jest zoptymalizowany i zarządzany, może prowadzić do
przestojów prac i obniżenia jego efektywności. Omawiany proces składa się z
szeregu etapów. Osoba odpowiedzialna za współpracę z klientem określa z nim
jego wymagania i rozpoczyna proces zakładając zadanie w systemie Plus Workflow
ze wzorem nowego opakowania. Następnie propozycja opakowania musi przejść przez
ścieżkę akceptacji po stronie klienta i dopiero wtedy gdy uzyska wymagane akceptacje,
rozpoczyna się właściwe projektowanie opakowania.
Po tym etapie prac generowana jest karta wzoru
opakowania ze wstępnym projektem graficznym. W kolejnym etapie opracowywane są
dane techniczne takie jak wymiary, kolory czy grafiki, które będą zamieszczone
na opakowaniu. Następnie określa się rodzaj opakowania: pojedyncze lub
zbiorcze. Będzie to wyjątkowo ważne na końcu procesu, gdy projekt trafi na
produkcję. Wszystkie te dane są zaprezentowane na wygenerowanej na końcu tego
etapu karcie opakowania. Opis techniczny opakowania przechodzi również przez
odpowiednie ścieżki akceptacji. Po uzyskaniu wszystkich potrzebnych zgód,
projekt trafia na produkcję, zostaje także wygenerowana karta specyfikacji
technicznej w formacie pdf. W tym momencie zakładane są automatycznie indeksy
materiałowe w systemie QAD, z którym system Plus Workflow jest zintegrowany.
Warto zaznaczyć, że automatycznie tworzone są również zapotrzebowania
materiałowe, które są przekazywane do magazynu.
Ułatwieniem przy pracy nad poszczególnymi
etapami akceptacji wzoru są wspomniane karty specyfikacji. Ich generowanie
pozwala na zaciąganie danych z poprzednich wersji projektu, dzięki czemu
użytkownicy nie muszą wprowadzać już raz wpisanych danych.
W systemie Plus Workflow użytkownicy mają też
możliwość wyszukiwania projektów. Umożliwia to pracownikom Millano m.in.
tworzenie nowych opakowań na bazie tych już istniejących. W porównaniu do
papierowej bazy opracowań technicznych, odnalezienie konkretnego projektu jest
znacznie łatwiejsze w systemie elektronicznym. Użytkownik może wyszukać projekt
nie tylko po jego nazwie, dacie powstania czy kliencie, dla którego robione
jest opakowanie, ale także sortując według parametrów technicznych, np.
gramatury opakowania.
Warto także zaznaczyć, że proces działa na
zasadzie „od ogółu do szczegółu” – poczynając od ogólnego pomysłu, do
metodycznego precyzowania elementów w końcu powstaje w pełni dopieszczone
opakowanie. Osoby akceptujące mogą dodawać komentarze i cofać zadanie do
poprzedniej osoby, która powinna dokonać poprawek.
Przeniesienie procesu akceptacji wzoru
opakowania na drogę elektroniczną optymalizuje pracę Millano, zapewnia
terminowość wykonywania projektów, ponieważ można z łatwością zidentyfikować na
jakim etapie jest proces i co go ewentualnie wstrzymuje. To z kolei ułatwia
zarządzanie projektem i przekłada się bezpośrednio na poziom zadowolenia
klientów.
Poza obsługą procesu akceptacji wzoru opakowania
firma Millano korzysta z Plus Workflow do optymalizacji procesu obsługi płatności
faktur.