Analiza i optymalizacja procesów biznesowych

Praktyczne szkolenie, na którym nauczysz się identyfikować, modelować i usprawniać procesy biznesowe z wykorzystaniem BPMN, Lean Management i analizy KPI. Poznasz techniki eliminacji błędów, optymalizacji działań oraz digitalizacji i robotyzacji procesów.

Opis szkolenia

Zdobądź praktyczną wiedzę z zakresu identyfikacji, analizy i usprawniania procesów biznesowych w organizacji! Podczas szkolenia nauczysz się rozpoznawać i klasyfikować procesy, modelować je w notacji BPMN oraz optymalizować z wykorzystaniem sprawdzonych metod, takich jak Lean Management, cykl Deminga (PDCA) czy analiza KPI. Poznasz również techniki eliminacji błędów i usprawnień procesów oraz dowiesz się, jak skutecznie zarządzać zmianą i ryzykiem. Całość uzupełnią praktyczne ćwiczenia i studia przypadków oraz wprowadzenie do digitalizacji i robotyzacji procesów.

Idealne dla osób odpowiedzialnych za organizację pracy, wdrażanie usprawnień i zarządzanie efektywnością w firmie.

Program szkolenia

Szkolenie biznesowe podzielone na 4 bloki tematyczne: Wprowadzenie do procesów biznesowych, Metody i narzędzia analizy procesów, Techniki optymalizacji procesów, Praktyczne ćwiczenia i studia przypadków. Każdy blok składa się z części teoretycznej (prezentacja, dyskusja) i części praktycznej (ćwiczenia indywidualne lub grupowe). Szkolenie trwa 8 godzin.

Blok 1: Wprowadzenie do procesów biznesowych 

  • Czym są procesy biznesowe i jak je rozpoznawać 
  • Jak klasyfikować procesy według typów, zakresu i złożoności 
  • Jak opisywać procesy za pomocą notacji BPMN 
  • Jakie są cele i korzyści z zarządzania procesami 
  • Jak zidentyfikować interesariuszy i właścicieli procesów 
  • Ćwiczenie: Identyfikacja i opis procesów w wybranej organizacji 

Blok 2: Metody i narzędzia analizy procesów 

  • Jak wykorzystać mapowanie, modelowanie i symulację procesów 
  • Jak stosować cykl Deminga (PDCA) do doskonalenia procesów 
  • Jak zastosować Lean Management do eliminacji marnotrawstwa w procesach 
  • Jak mierzyć i oceniać efektywność procesów za pomocą wskaźników KPI 
  • Ćwiczenie: Analiza wybranego procesu za pomocą mapowania, modelowania, symulacji i KPI 

Blok 3: Techniki optymalizacji procesów 

  • Jak eliminować zbędne czynności, błędy i opóźnienia w procesach 
  • Jak wprowadzać usprawnienia i innowacje do procesów 
  • Jak monitorować i kontrolować zmiany w procesach 
  • Jak zarządzać ryzykiem i oporem wobec zmian 
  • Ćwiczenie: Optymalizacja wybranego procesu za pomocą technik eliminacji, usprawnienia i kontroli 

Blok 4: Praktyczne ćwiczenia i studia przypadków 

  • Jak zastosować zdobytą wiedzę i umiejętności do analizy i optymalizacji rzeczywistych lub fikcyjnych procesów biznesowych 
  • Jak rozwiązywać problemy i wyzwania związane z procesami 
  • Digitalizacja i robotyzacja procesów 
  • Studia przypadków: Analiza i optymalizacja procesów z różnych branż i obszarów działalności (w systemie PlusWorkflow) 
  • Podsumowanie i ewaluacja szkolenia 

Uczestnik szkolenia otrzymuje

Skrypt szkoleniowy – zawierający podstawowe informacje teoretyczne, przykłady, ćwiczenia i studia przypadków związane z tematyką szkolenia.

Prezentacja multimedialna – ułatwiająca śledzenie treści szkolenia, ilustrująca główne zagadnienia i koncepcje, zawierająca grafiki, schematy i animacje.

Arkusz pracy – umożliwiający uczestnikowi aktywny udział w szkoleniu, notowanie własnych spostrzeżeń i wniosków, rozwiązywanie zadań i ćwiczeń.

Certyfikat ukończenia szkolenia – potwierdzający udział w szkoleniu i zdobycie określonych kompetencji.

Narzędzia wspomagające analizę i optymalizację procesu – ankiety, formularze, wzory dokumentów

Materiały dodatkowe – lista polecanej literatury, linki do przydatnych stron internetowych

Dodatkowe informacje

Szkolenie odbywa się stacjonarnie, hybrydowo lub zdalnie

Zapisz się na szkolenie

Wypełnij formularz by zapisać się na szkolenie

        PRODUKTY

    APLIKACJE BIZNESOWE

    Przejdź do kategorii
    Ebook Cyfryzacja w HR

        PRODUKTY

    APLIKACJE BIZNESOWE

    Przejdź do kategorii
    Ebook Cyfryzacja w HR