Zarządzanie całościowym wyposażeniem przedsiębiorstwa z Plus Workflow
![](https://suncode.pl/wp-content/uploads/2023/09/modern-office-space-interior-scaled-2.jpg)
![](https://suncode.pl/wp-content/uploads/2023/09/modern-office-space-interior-scaled-2.jpg)
Zgodnie z obowiązującym prawem przedsiębiorcy mają obowiązek prowadzenia ewidencji środków trwałych. Zaliczamy do nich, zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 15, „rzeczowe aktywa trwałe i zrównane z nimi, o przewidywanym okresie ekonomicznej użyteczności dłuższym niż rok, kompletne, zdatne do użytku i przeznaczone na potrzeby jednostki”, których kwota przekracza 10 000 złotych. Coraz więcej firm podejmuje jednak decyzję o ewidencjonowaniu całościowego wyposażenia firmy, czyli również telefonów komórkowych, odzieży roboczej, drukarek, itp. Z tego względu, niezbędny okazuje się system, umożliwiający kompleksowe administrowanie procesem zarządzania wyposażeniem i środkami trwałymi.
Rejestracja urządzenia i zgłoszenie awarii w Plus Workflow
Suncode zdaje sobie sprawę, jak istotna dla przedsiębiorców jest automatyzacja i optymalizacja procesów biznesowych, w tym, procesu zarządzania wyposażeniem. W rezultacie system Plus Workflow został wzbogacony o moduły, które umożliwiają kompleksowe zarządzanie tym procesem.
Rozwiązanie to nie tylko minimalizuje ryzyko pojawienia się błędów, ale również czas trwania konkretnych zadań w procesie, m.in. rejestracji urządzenia czy zgłoszenia awarii odpowiednim osobom. Dzięki Plus Workflow wszelkie informacje dotyczące konkretnego sprzętu takie jak np. numer identyfikacyjny, daty przeglądów, czy przebieg procesu naprawy, są zapisywane w jednym miejscu i dostępne dla upoważnionych użytkowników z dowolnego urządzenia, z poziomu przeglądarki internetowej, 24/7.
Karta urządzania w systemie Plus Workflow
Uprawniony użytkownik może stworzyć w systemie Plus Workflow tzw. kartę urządzenia, czyli elektroniczny formularz, w którym zawarte są wszystkie dane techniczne, takie jak np. planowane daty przeglądów, czy użytkownik, który aktualnie eksploatuje dane urządzenie. Wystarczy dokonać rejestracji wybranego elementu wyposażenia poprzez podanie w formularzu systemu wymaganych danych, takich jak np.:
- Nazwa urządzenia;
- Rodzaj;
- Numer fabryczny;
- Lokalizacja;
- Producent;
- Rok produkcji;
- Data uruchomienia;
- Przeznaczenie;
- Termin najbliższego przeglądu.
Z poziomu karty urządzenia można zgłosić awarię, wyrejestrować urządzenie, zlecić wykonanie przeglądu okresowego, czy remontu. Warto również zaznaczyć, że każde zarejestrowanie urządzenie posiada swój numer identyfikacyjny, wygenerowany automatycznie przez system.
![](https://suncode.pl/wp-content/uploads/2021/06/karta-urzadzenia-1.png)
Zgłoszenie awarii z poziomu Plus Workflow
Jeżeli dojdzie do awarii urządzenia, użytkownik może natychmiast zgłosić ten fakt do odpowiedniej osoby, bezpośrednio z poziomu systemu Plus Workflow. Dzięki temu rozwiązaniu pracownik może nie tylko sprawdzić, jakie działania zostały podjęte w tym zakresie, ale również monitorować ich koszt. Co więcej, historia wykonanych czynności jest zapisywana w elektronicznym formularzu karty urządzenia, co daje pełnię wiedzy na temat danego elementu wyposażenia, jego dokumentacji, czy akcji podjętych w ramach przeglądów i napraw.
![](https://suncode.pl/wp-content/uploads/2021/06/Zgloszenie-awarii-1.png)
Wdrożenie systemu Plus Workflow w zakresie administrowania środkami trwałymi i całościowym wyposażeniem firmy przynosi wymierne korzyści dla przedsiębiorstwa. Nie tylko usprawnia przepływ informacji pomiędzy pracownikami oraz minimalizuje ryzyko pojawienia się tzw. błędu ludzkiego, ale również redukuje koszty i zwiększa kontrolę nad posiadanym sprzętem i jego eksploatacją.
Jeśli chcesz zasięgnąć większej ilości informacji na ten temat, zadzwoń (+ 48 (61) 8200-449, wew. 100) lub napisz do nas (sprzedaz@suncode.pl)!