Już za niecałe 4 miesiące, każda firma w Polsce, której obroty za 2024 rok (wraz z podatkiem) przekroczyły 200 milionów złotych – będzie zobowiązana do korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur. Dlatego warto przygotować się na tę zmianę z praktykami, którzy na co dzień pomagają firmom w dostosowaniu się do nowych wymagań.
Co wprowadzenie KSeF oznacza dla Twojej firmy?
Krajowy System e-Faktur to centralna platforma, która umożliwia wystawianie, odbieranie oraz przechowywanie faktur w formie elektronicznej. Każda faktura wystawiona przez Twoją firmę będzie musiała być przesyłana bezpośrednio do systemu Ministerstwa Finansów, gdzie zostanie nadany jej unikalny numer identyfikacyjny. Więcej o nadchodzących zmianach, możesz znaleźć w naszym artykule ,,Nadchodzące zmiany w KSeF: Co muszą wiedzieć przedsiębiorcy?”.
Według badań Ministerstwa Finansów, ponad 70% firm w Polsce nie rozpoczęło jeszcze przygotowań do wdrożenia KSeF. Ci, którzy rozpoczną działania z wyprzedzeniem, mogą skrócić czas wdrożenia nawet o 40% i uniknąć błędów proceduralnych.
KSeF wyzwaniem dla dużych firm w 2026 roku?
1.Integracja z systemem KSeF
Integracje systemów ERP z KSeF mogą być skomplikowane, zwłaszcza w przypadku dużych organizacji z rozbudowaną strukturą IT. Wymaga to nie tylko dostosowania oprogramowania, ale także przeszkolenia pracowników oraz zapewnienia odpowiedniego wsparcia technicznego.
2. Zmiany w procesach księgowych
Wprowadzenie KSeF wymusza dostosowanie procesów księgowych i rezygnację z faktur w Wordzie czy Excelu na rzecz ustrukturyzowanych dokumentów przesyłanych do systemu. Dla administracji to „uszczelnienie” podatków, a dla firm – wyzwanie, które może przynieść realne korzyści. Więcej o korzyściach przeczytasz w artykule „5 korzyści z wdrożenia KSeF w Twojej organizacji”.
3. Sankcje za niewłaściwe wystawienie faktury
Od 2027 roku przewidziano wprowadzenie sankcji za niewłaściwe wystawienie faktury, w tym za brak przesłania faktury do KSeF. Kary mogą wynosić nawet do 100% wartości podatku VAT z dokumentu lub do 18,7% całkowitej kwoty należności. W spełnianiu tego obowiązku pomocna jest aplikacja Plus KSeF, która wspiera firmy w prawidłowym generowaniu, przesyłaniu i archiwizowaniu faktur w systemie Krajowego Systemu e-Faktur.
W natłoku wielu informacji w internecie, artykułów i porad często trudno wyłowić rzetelne dane i sprawdzić, które rozwiązania rzeczywiście sprawdzą się w praktyce.
Zapraszamy na webinar
Nieocenionym źródłem wiedzy na temat KSEFu są eksperci, którzy na co dzień zajmują się wdrożeniem KSeF w firmach, doradztwem podatkowym, cyfryzacją procesów finansowych i integracją systemów IT.
Dlatego już 29.10.2025r. o godz 10:00 zapraszamy na webinar „Krajowy System e-Faktur: zmiana, której biznes nie może przegapić”, podczas którego eksperci z Grant Thornton, Suncode i Finexa:
podzielą się praktycznymi poradami dotyczącymi przygotowania organizacyjnego i technologicznego do wdrożenia KSeF,
zaprezentują stronę technologiczną od kuchni, w tym architekturę systemu i integrację z systemami firmowymi,
omówią praktyczne aspekty wdrożenia, najczęstsze problemy działów finansowych i księgowych oraz specyfikę KSeF dla dużych firm,
i wiele innych!
To wydarzenie stworzone z myślą o osobach z działów finansowych, księgowych i IT, które chcą zrozumieć nie tylko „co” się zmienia, ale przede wszystkim „jak” się przygotować. To również miejsce do dyskusji i wymiany wiedzy, gdzie uczestnicy mogą zadać nurtujące pytania ekspertom, poznać praktyczne rozwiązania wdrożeniowe i dowiedzieć się, jak skutecznie zorganizować procesy w firmie przed wdrożeniem KSeF.
Dzięki udziałowi w webinarze uczestnicy zyskują nie tylko teoretyczne informacje, ale także praktyczne wskazówki, które ułatwiają sprawne przejście na elektroniczne faktury i przygotowanie firmy na nadchodzące zmiany. Zachęcamy do rejestracji.